Tussenkomst in de kosten van busvervoer voor verenigingen

Deze premie wordt met ingang van 1 maart 2020 afgeschaft (gemeenteraadsbeslissing van 27 januari 2020).

Wat?

De gemeente komt tussen in de kosten van het busvervoer (met een niet-gemeentelijke bus) dat wordt ingezet voor een activiteit van een vereniging.

Voor wie?

Elke vereniging aangesloten bij een erkende gemeentelijke raad.

Voorwaarden

  • De verplaatsing werd gemaakt met een niet-gemeentelijke bus.
  • De tussenkomst wordt slechts eenmaal per kalenderjaar aan dezelfde vereniging uitbetaald.

Je kan het reglement hier downloaden en raadplegen.

Bedrag

De tussenkomst bedraagt 30 % van het totale factuurbedrag (btw inclusief), met een maximum van 125 euro.

Hoe aanvragen?

  • Dien bij de financiële dienst de factuur van de busmaatschappij in. De factuur moet opgemaakt zijn op naam van de vereniging en de datum van het vervoer vermelden.
  • Vergeet het rekeningnummer van de vereniging niet te vermelden.
  • De financiële dienst legt je aanvraag voor aan het college van burgemeester en schepenen en laat je zo snel mogelijk iets weten.

Extra

Contact en openingsuren

Financiële dienst
Jan van Ruusbroecpark
1560 Hoeilaart
Telefoon: 
02 658 28 60
E-mailadres: 
financien [at] hoeilaart.be
Alle diensten van gemeente en OCMW werken tot en met 17 juli op afspraak. Je kan een afspraak maken bij het Onthaal (tel. 02 658 28 40) of via afspraak@hoeilaart.be. Vermeld je naam en de reden waarom je een afspraak wil.