Attest van gezinssamenstelling

Wat?

Dit is een attest waarop alle personen die deel uitmaken van je gezin worden vermeld. Dat kunnen je kinderen, ouders, broers, zussen, maar ook andere inwonenden zijn. Het attest wordt gevraagd voor sommige sociale aanvragen of gerechtelijke doeleinden.

Wie mag het aanvragen?

Jijzelf als het betrekking heeft op jou, de referentiepersoon (het gezinshoofd) voor de inwonende gezinsleden, of je wettelijk vertegenwoordiger (ouder, voogd, ...).

Voorwaarde

Je bent ingeschreven in de bevolkingsregisters van Hoeilaart.

Hoe aanvragen?

  • Hier online aanvragen. Wanneer je je aanmeldt, ontvang je het attest in je mailbox. Zonder aanmelding, wordt het met de post opgestuurd.
  • Aan het loket van de dienst Burgerzaken. Breng je identiteitskaart mee. Je krijgt het attest onmiddellijk.
  • Schriftelijk t.a.v. de dienst Burgerzaken. Vermeld je rijksregisternummer. Het attest wordt met de post opgestuurd.

Hoe bekomen?

Je krijgt het onmiddellijk.

Hoeveel kost het?

Gratis.

Extra

Ook iedereen die een wettelijk belang kan aantonen om je gezinssamenstelling te verkrijgen: notarissen, advocaten, andere openbare besturen of diensten, ... kunnen jouw gezinssamenstelling aanvragen. Zij doen dit schriftelijk of via mail, met vermelding van de reden.

Contact en openingsuren

Dienst Burgerzaken
Jan van Ruusbroecpark
1560 Hoeilaart
Telefoon: 
02 658 28 50
E-mailadres: 
burgerzaken [at] hoeilaart.be
Alle diensten van gemeente en OCMW werken tot en met 19 april achter gesloten deuren. Ze blijven telefonisch en per e-mail bereikbaar. Je kan op afspraak enkel terecht bij de dienst Burgerzaken (tel. 02 658 28 50) en het Sociaal Huis (tel. 02 658 28 68).