Attest van verblijf en nationaliteit

Wat?

In een attest van verblijf en nationaliteit bevestigt de gemeente dat iemand ingeschreven is op zijn adres in Hoeilaart en wordt tevens de nationaliteit vermeld.

Het getuigschrift vermeldt een aantal persoonlijke gegevens: naam en voornamen, plaats en datum van geboorte, burgerlijke staat, beroep, huidig adres met vermelding van datum van inschrijvingen en nationaliteit.

Wie mag het aanvragen?

Jijzelf als het betrekking heeft op jou, de referentiepersoon (het gezinshoofd) voor de inwonende gezinsleden, of je wettelijk vertegenwoordiger (ouder, voogd, ...).

Voorwaarde

Je bent in de bevolkingsregisters van Hoeilaart ingeschreven.

Hoe aanvragen? Hoe bekomen?

  • Hier online aanvragen. Wanneer je je aanmeldt, ontvang je het attest in je mailbox. Wanneer je je niet aanmeldt, wordt het met de post opgestuurd.
  • Aan het loket van de dienst Burgerzaken. Breng je identiteitskaart mee. Je krijgt het attest onmiddellijk.
  • Schriftelijk t.a.v. de dienst Burgerzaken. Vermeld je rijksregisternummer. Het attest wordt met de post opgestuurd.

Hoeveel kost het?

Gratis.

Contact en openingsuren

Dienst Burgerzaken
Jan van Ruusbroecpark
1560 Hoeilaart
Telefoon: 
02 658 28 50
E-mailadres: 
burgerzaken [at] hoeilaart.be
Alle diensten van gemeente en OCMW werken tot en met 19 april achter gesloten deuren. Ze blijven telefonisch en per e-mail bereikbaar. Je kan op afspraak enkel terecht bij de dienst Burgerzaken (tel. 02 658 28 50) en het Sociaal Huis (tel. 02 658 28 68).