Attest van verblijf voor een huwelijk

Wat?

Dit attest wordt soms gevraagd om een huwelijk te kunnen afsluiten in het buitenland. Naast de naam, de voornamen, de geboortedatum en de geboorteplaats, worden ook de burgerlijke staat en het adres erin opgenomen.

Wie mag het aanvragen?

Je kan het attest aanvragen voor jezelf.

Voorwaarde

Je moet in de bevolkingsregisters van Hoeilaart ingeschreven zijn.

Hoe aanvragen? Hoe bekomen?

  • Hier online aanvragen. Wanneer je je aanmeldt, ontvang je het attest in je mailbox. Wanneer je je niet aanmeldt, wordt het met de post opgestuurd.
  • Aan het loket van de dienst Burgerzaken. Breng je identiteitskaart mee. Je krijgt het attest onmiddellijk.
  • Schriftelijk t.a.v. de dienst Burgerzaken. Vermeld je rijksregisternummer. Het attest wordt met de post opgestuurd.

Hoeveel kost het?

Gratis.

Contact en openingsuren

Dienst Burgerzaken
Jan van Ruusbroecpark
1560 Hoeilaart
Telefoon: 
02 658 28 50
E-mailadres: 
burgerzaken [at] hoeilaart.be
Alle diensten van gemeente en OCMW werken tot en met 5 april achter gesloten deuren. Ze blijven telefonisch en per e-mail bereikbaar. Je kan op afspraak enkel terecht bij de dienst Burgerzaken (tel. 02 658 28 50) en het Sociaal Huis (tel. 02 658 28 68).