Attest van woonst met adressenhistoriek

Wat?

Voor sommige sociale aanvragen en gerechtelijke doeleinden kan het gebeuren dat je een attest nodig hebt waarin naast het adres waar je momenteel bent ingeschreven, ook alle adressen worden vermeld waar je ooit was ingeschreven, in Hoeilaart of erbuiten.

Wie mag het aanvragen?

Jijzelf als het betrekking heeft op jou, de referentiepersoon (het gezinshoofd) voor de inwonende gezinsleden, of je wettelijk vertegenwoordiger (ouder, voogd, ...).

Voorwaarden

Je bent en/of je was ooit in de bevolkingsregisters van Hoeilaart ingeschreven.

Hoe aanvragen?

  • Hier online. Wanneer je je aanmeldt, ontvang je het attest in je mailbox. Wanneer je je niet aanmeldt, wordt het met de post opgestuurd.
  • Aan het loket van de dienst Burgerzaken. Breng je identiteitskaart mee. Je krijgt het attest onmiddellijk.
  • Schriftelijk t.a.v. de dienst Burgerzaken. Vermeld je rijksregisternummer. Het attest wordt met de post opgestuurd.

Hoe bekomen?

Je krijgt het onmiddellijk.

Hoeveel kost het?

Gratis.

Extra

Ook iedereen die een wettelijk belang kan aantonen om je bewijs van woonst te verkrijgen: notarissen, advocaten, andere openbare besturen of diensten, ... kunnen jouw attest van woonst aanvragen. Zij doen dit schriftelijk of via mail, met vermelding van de reden.

Contact en openingsuren

Dienst Burgerzaken
Jan van Ruusbroecpark
1560 Hoeilaart
Telefoon: 
02 658 28 50
E-mailadres: 
burgerzaken [at] hoeilaart.be
Huidige openingsuren
Vandaag open van 8:15 tot 12:00
Morgen gesloten
Alle openingsuren