Directeur Ondersteunende diensten

Voor de afdeling Ondersteunende diensten, die de diensten Communicatie, Personeel, Secretariaat en IT omvat, zoeken wij een:

Directeur Ondersteunende diensten
(voltijds)

Wat houdt de functie in?

  • Als Directeur Ondersteunende diensten draag je een helder, organisatiebreed beleid uit gebaseerd op strategische doelstellingen.
  • Jij fungeert als rolmodel in verantwoordelijkheid en professionaliteit.
  • Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van de beleidsvisie naar duidelijke acties die voelbaar zijn in de dagelijkse werking. Je bewaakt de organisatiebrede samenhang van de personeels- en het communicatiebeleid, zorgt voor richting en versterkt de samenwerking. Daarnaast sta je in voor de coördinatie en opvolging van de dagelijkse IT-werking en cruciale IT-projecten.
  • Je zorgt ervoor dat deadlines gehaald worden, verantwoordelijkheden helder zijn en resultaten worden bereikt. Je streeft naar efficiëntie, kwaliteit en continue verbetering op basis van signalen uit de werking. Je maakt knelpunten bespreekbaar.
  • Je bent een inspirerende leidinggevende die medewerkers coacht, ondersteunt, uitdaagt en laat groeien. Door te bouwen aan een vertrouwensrelatie vanuit je unieke positie als hoofd personeel ontdek je de talenten binnen de organisatie en zet je deze strategisch in. Hiermee zorg je dat we de betrokkenheid, de bevlogenheid en het opnemen van verantwoordelijkheid bij medewerkers kunnen verhogen.
  • Als lid van het managementteam denk je actief mee over visie, structuur en de verdere evolutie van onze organisatie.

Klik hier voor de volledige functiebeschrijving.

Wat verwachten we van jou?

  • Je hebt een masterdiploma op zak.
  • Je hebt minimum 10 jaar ervaring in personeelsbeleid.
  • Je hebt ervaring met veranderings- en verbeteringsprojecten in personeelsbeleid is een must.
  • Je kan relevante, leidinggevende ervaring voorleggen en profileert je als een uitgesproken people manager.
  • Je hebt ervaring in of kennis van procedures binnen een lokaal bestuur is een pluspunt.
  • Je voertaal is Nederlands.
  • Je communiceert open en transparant.
  • Je bent ondernemend en resultaatgericht.
  • Je kijkt steeds om de efficiëntie te verbeteren.

Wat hebben we jou te bieden?

Je krijgt een voltijds bediendecontract van onbepaalde duur, volgens barema A4a-A4b.

Loon: afhankelijk van je ervaring, tussen 4.651,37 en 7.092,02 euro bruto/maand voor een voltijdse tewerkstelling (vraag gerust een loonsimulatie).

Je komt terecht in een organisatie die het welzijn van haar medewerkers stimuleert via uitgebreide leerkansen, het bevorderen van de fysieke en mentale gezondheid en door te werken met vertrouwen in elkaar. Dit gebeurt in een leuke werksfeer met interne groeikansen en in een professioneel kader.

Je krijgt een uitgebreid pakket aan extra voordelen:

  • Gunstige verlofregeling (35 dagen + extra feestdagen).
  • Mogelijkheid tot fietslease
  • Eindejaarstoelage in december en dubbel vakantiegeld in mei.
  • Maaltijdcheques van 8 euro.
  • Eco- en geschenkcheques t.w.v. 200 euro (pro-rata deeltijds).
  • 2de pensioenpijler 3 procent (pensioenopbouw via werkgever).
  • Premies (geboorte, huwelijk, overlijden, pensioen), tussenkomsten in medische kosten (ook voor gezinsleden) en allerlei kortingen (voordelenwebsite).
  • Fietsvergoeding van 0,36 euro/km.
  • 100 procent terugbetaling openbaar vervoer.
  • Gratis parking.
  • Gratis hospitalisatieverzekering en gunstige tarieven voor gezinsleden (bij contract onbepaalde duur).
  • Nuttige anciënniteit wordt volledig overgenomen.

Hoe kan je solliciteren?

Bezorg je cv en sollicitatiebrief ten laatste op 18 januari 2026:

Hoe verloopt de selectie?

De aanwerving gebeurt op basis van:

  • een eliminerend verkennend gesprek via teams op dinsdag 20 of woensdag 21 januari 2026. Hierbij gaan we dieper in op de basisvoorwaarden, maar bekijken we ook jouw cv en motivatie.
  • een eliminerende schriftelijke proef (thuisopdracht) van vrijdag 23 januari t.e.m. maandag 26 januari 2026 (9 uur).
  • een referentiecheck bij enkele door jou doorgegeven referentiepersonen.
  • een eliminerende mondelinge proef ter plaatse op vrijdag 30 januari 2026.
  • een eliminerend assessment op maandag 2 of dinsdag 3 februari 2026.

Datum indiensttreding gebeurt in onderling overleg.


Meer weten?

Aarzel niet om bij de personeelsdienst meer informatie te vragen over de functiebeschrijving, de arbeidsvoorwaarden of de selectieprocedure.