Directeur Vrije tijd

Wij zoeken een:

Directeur Vrije tijd
(voltijds)

Wat houdt de functie in?

  • Je bent verantwoordelijk voor het beleid binnen de afdeling Vrije tijd en de concrete uitwerking en coördinatie ervan. Deze afdeling verzorgt de ontwikkeling en uitvoering van het beleid op vlak van vrije tijd (o.a. sport, cultuur, jeugd, evenementen, bibliotheekleven), toerisme en lokale economie. Jij geeft richting, coacht medewerkers en je creëert een positieve werksfeer waar samenwerking centraal staat. Daarnaast zorg je voor duidelijkheid, een (jaar)planning en een correcte taakverdeling.
  • De afdeling streeft naar een zinvolle beleving voor alle inwoners en doelgroepen met aandacht voor een kwaliteitsvol breed aanbod van vrijetijdsbesteding. De afdeling organiseert zelf activiteiten of faciliteert deze voor verenigingen. Daarnaast neemt de afdeling initiatieven om toerisme en de lokale economie te laten bloeien in Hoeilaart. De afdeling streeft ernaar om de dienstverlening continu te verbeteren aan de hand van nieuwe of aangepaste beleidsvoorstellen.

Klik hier voor de volledige functiebeschrijving.

Wat verwachten we van jou?

Je hebt:

  • een masterdiploma.
  • geen masterdiploma en je slaagt voor de niveautest.
  • 10 jaar relevante ervaring.

Wat hebben we jou te bieden?

Je krijgt een voltijds bediendecontract van onbepaalde duur, volgens barema A4a-A4b.

Loon: afhankelijk van je ervaring, tussen 4.651,37 en 7.092,02 euro bruto/maand voor een voltijdse tewerkstelling (vraag gerust een loonsimulatie).

Je komt terecht in een organisatie die het welzijn van haar medewerkers stimuleert via uitgebreide leerkansen, het bevorderen van de fysieke en mentale gezondheid en door te werken met vertrouwen in elkaar. Dit gebeurt in een leuke werksfeer met interne groeikansen en in een professioneel kader.

Je krijgt een uitgebreid pakket aan extra voordelen:

  • Gunstige verlofregeling (35 dagen + extra feestdagen).
  • Mogelijkheid tot fietslease
  • Eindejaarstoelage in december en dubbel vakantiegeld in mei.
  • Maaltijdcheques van 8 euro.
  • Eco- en geschenkcheques t.w.v. 200 euro (pro-rata deeltijds).
  • 2de pensioenpijler 3 procent (pensioenopbouw via werkgever).
  • Premies (geboorte, huwelijk, overlijden, pensioen), tussenkomsten in medische kosten (ook voor gezinsleden) en allerlei kortingen (voordelenwebsite).
  • Fietsvergoeding van 0,36 euro/km.
  • 100 procent terugbetaling openbaar vervoer.
  • Gratis parking.
  • Gratis hospitalisatieverzekering en gunstige tarieven voor gezinsleden (bij contract onbepaalde duur).
  • Nuttige anciënniteit wordt volledig overgenomen.

Hoe kan je solliciteren?

Bezorg je cv en sollicitatiebrief ten laatste op 18 januari 2026:

Hoe verloopt de selectie?

De aanwerving gebeurt op basis van:

  • een eliminerend verkennend gesprek via Teams op 21 of 22 januari 2026. Hierbij gaan we dieper in op de basisvoorwaarden, maar bekijken we ook jouw cv en motivatie.
  • een eliminerende schriftelijke proef (thuisopdracht): van vrijdag 23 t.e.m. maandag 26 januari 2026 (9 uur).
  • een referentiecheck bij enkele door jou gegeven referentiepersonen.
  • een eliminerende mondelinge proef ter plaatse op donderdag 29 januari 2026.
  • een eliminerend assessment op maandag 2 of woensdag 3 februari 2026.

Datum indiensttreding gebeurt in onderling overleg.


Meer weten?

Aarzel niet om bij de personeelsdienst meer informatie te vragen over de functiebeschrijving, de arbeidsvoorwaarden of de selectieprocedure.