Communicatiedienst

Jan van Ruusbroecpark z/n
1560 Hoeilaart
Telefoon: 
02 658 28 48
E-mailadres: 
communicatie [at] hoeilaart.be
Alle diensten van gemeente en OCMW werken momenteel achter gesloten deuren. Ze blijven telefonisch en per e-mail bereikbaar. Je kan op afspraak terecht bij de dienst Burgerzaken (tel. 02 658 28 50) en het Sociaal Huis (tel. 02 658 28 68). Met de dienst Omgeving (tel. 02 658 28 71) kan je een afspraak maken om een openbaar onderzoek in te kijken.

Wat doen we?

De communicatiedienst coördineert het communicatiebeleid van de gemeente. We informeren de Hoeilanders over wat de gemeente doet en van plan is, waarvoor ze op de gemeente een beroep kunnen doen, wat de gemeente van hen verwacht, we helpen hen om hun mening, ideeën en klachten over te maken en om openbare documenten in te kijken, ... zodat ze zich bij de gemeente betrokken voelen. Daar zetten we verschillende kanalen voor in: een infomagazine, bewonersbrieven, persberichten, lichtkranten, een website, e-zines, de Hoeilaart-app ... We ondersteunen onze collega's door het opstellen van duidelijke formulieren, het bekendmaken van hun activiteiten, het aanreiken van sjablonen in huisstijl, het opmaken van communicatieplannen, het verspreiden van intern personeelsnieuws, .... en organiseren het verwelkomen van nieuwe inwoners.